Den här veckan ska jag...

För tredje måndagen i rad inleder jag min vecka på samma vis, med en liten koll på det som komma skall! Förra gången konstaterade jag att det var dags att leta upp snö och provåka skidorna en vända, vilket jag också gjorde. Det känns i höftböjarna idag kan jag meddela (träningsvärk deluxe). Nu dags för en ny veckospaning.

Den här veckan ska jag...

  • Åka min allra första Stafettvasa! Jag har sprungit Vasastafetten och cyklat Cykelvasan Öppet spår, men aldrig deltagit i något av loppen under Vasans vinterveckan. Det blir således premiär för min del. Som ni vet borde jag ha tränat skidåkning för detta, men det är inget att sura över nu utan jag ska göra mitt bästa för att ha roligt. 
  • Jobba i Östersund, Gävle och Västerås.
  • Springa intervaller! Det känns som om det var länge sedan nu så jag längtar lite. Det får nog bli ett gäng tisdagsintervaller faktiskt, då det ser ut att fungera bästa i kalendern. Emma, kan du i morgon så att vi ska göra sällskap? Här finns förresten mina tips på intervallupplägg som du kan spana in om du behöver inspiration.
  • Fixa klart med bilderna från arena run, jag har alldeles glömt att jag har ett blogginlägg på gång därifrån som fortfarande inte är klart. 
  • ...inte fredagsfysa på gymmet! L är i Stockholm på fredag kväll och jag befinner mig högst troligt fortfarande i Sälen eller däromkring och är nöjd och glad efter att ha tagit mig i mål på Stafettvasan. På kvällskvisten startar Nattvasan och jag kommer nog att vara nere i Berga By och kika på starten.
  • Jobba sista veckan innan det är dags för sportlov i Sälen, som blivit lite av en tradition. Jag vet faktiskt inte för vilket år i ordningen det är vi drar dit nu, men tredje eller fjärde kanske?! Såhär såg det ut förra året.

Kommentarer

Katja sa…
Lycka till med stafettisen! kört den 2 ggr, alltid lika trevligt (och jobbigt) :D