Home sweet Södergård

Borta bra men hemma bäst, som det så vackert heter. Jag tänkte lite på det under helgen att en grej som jag gillar extra mycket med mitt liv är den kombination av kaos, struktur och rutin som hela tiden pågår. I mitt jobb händer det väldigt mycket och jag vaknar på olika platser mest varje dag. Då är det himla härligt att få mellanlanda hemma i lugnet lite då och då.

Hemma ja, nu är det ungefär ett år sedan vi bestämde oss för att köpa huset i Södergård. Jag blev förälskad i huset redan den första gången vi var där före jul 2015, men sedan tog det någon månad innan allt föll på plats. Vi höll det lite hemligt och berättade bara för den närmaste familjen innan vi flyttade den första helgen i april. Vi har i stort sett inte gjort någon förändring i huset alls, ingen renovering eller så, och vi har heller inte lagt särskilt mycket pengar på varken möbler eller annan inredning. Varken jag eller L är särskilt intresserade men systeryster har hjälpt mig med tips och har lagt tid på att leta prisvärda saker. För visst har vi fått komplettera en del när vi gått från 44 kvadrat till dryga 120 och vi är inte klara ännu. Vi pysslar på lite när tid finns men jag känner ingen stress över att det måste bli klart eller se ut på ett visst sätt.

Mitt favoritrum i huset är nog det här. Jag hänger i soffan massor nu på helgerna när Vinterstudion sänds och så ibland de vardagskvällar jag är hemma, då vi tittar på serier på Netflix.

Vi har en blandning av gammalt, supergammalt och nytt hemma. Den stora härliga soffan köpte vi av husets tidigare ägare för nästan ingenting och den gillar jag massor
Kobratelefonen kommer från mamma och den har jag haft med mig nästan i alla hem jag har haft genom livet. Ljusstakarna i fönstret är loppisfynd och kostade nästan ingenting medan spegeln i gammalt stuk är ny och faktiskt från H&M home
Det gamla symaskinsbordet följde med i samma "paket" som soffan och blev perfekt att ställa TV:n på medan soffbordet är en prisvärd sak från IKEA. Mässingsdetaljerna längst ner på bordsbenen (syns på översta bilden) passar fint till luckan på kakelugnen

Kommentarer