På tok för lite cykel

Jag vet. Det har varit på tok för dåligt med cykel i bloggen i flera månader nu. Typ ända sedan i höstas någon gång. Det blir liksom så när en är periodare som jag. Jag går helt upp i en sak och sedan tröttnar jag. Förutom med löpningen. Den finns med mig hela tiden fast på olika sätt. Inte alltid som en idrott, för att prestera för det tröttnar jag också på, men som en naturlig del i mitt liv. Som att äta, sova och kramas. Jag är inte komplett utan den. Med cykel eller skidor är det annorlunda. Det gör jag ett tag och sedan inte.

En ny familjemedlem

Redan efter Cykelvasan blev jag ointresserad av att hoja, precis som förra sommaren. Ungefär samtidigt bestämde jag mig för att det var dags att sälja min hardtail som jag kört på i två somrar, och beställa en ny xc. Valet den här gången föll på en Specialized Era, den heldämpare motsvarigheten till min Specialized Fate som jag tävlat på hittills.  För någon månad sedan landade den hos "min" cykelhandlare men då jag inte haft något särskilt cykelsug och dessutom har svårt att hinna längdskidåkning och löpning som ligger närmare i tävlingskalendern, så har den fått stå till sig där.

Men så igår var det dags. Vi sladdade ner till Sundsvall och plockade ut henne, min glittrande fina nya kompis och jag hoppas och tror så att vi ska komma överens. Nu ser jag fram emot att få på dubbdäck och min sadel så att en provtur inte ligger alltför långt bort. Från och med vecka 11, efter Stafettvasan och sportlov, ska jag försöka cykla en gång i veckan tänkte jag och nu börjar suget faktiskt komma. Att jag hämtade ut mina nya sherides-kläder i kväll gjorde knappast saken sämre. Det här kommer att bli ett riktigt bra cykel-år, det känner jag på mig!

Happy happy happy! Jag lovar att visa bättre bilder sedan men här kommer en av de första som togs på henne och mig

Kommentarer