Bildblogg från Arena run 2017

Veckorna går men minnet består! Arena run, ett hinderbanelopp för alla enligt arrangörerna, gick av stapeln lördagen den 18 februari på Friends arena och vi var där. Lars för att delta och jag för att vara "stötteapparat". Historiskt har det ofta varit ombytta roller, jag den som tävlat i olika motionslopp och L den som stöttat och lugnat när jag stressat upp mig inför.

Här kommer min upplevelse av loppet från läktaren i bildbloggsformat!

Inne i arenan har arrangörerna byggt ett tjugotal hinder fördelade över fyra sektioner. Deltagarna springer dessutom i trappor och korridorer inne i och under arenan. Loppet ska enligt uppgift mäta totalt 5 km.
L koncentrerad men på betydligt bättre humör än jag brukar vara under uppvärmning
Snart dags för start! Nummerlapp på, frisyr fixad och kroppen varm efter löpning, hopprep och diverse annat
Nervöst att sitta på läktaren!
L på väg mot mål!
Medaljen

Kommentarer