För en vecka sedan

Det är häftigt med våren ändå. För bara en vecka sedan dumpade det ner mängder med snö, så pass att skidspåren inte hann preppas utan L och jag fick åka ändå. Tack och lov så var det ett par stycken som trampat upp spåren innan oss, men det blev ändå en helt annan typ av åkning än när det är riktigt draget. Mer kliva än glida, om en säger så.

Nu har det varit mildväder, strålande sol och hård vind i några dagar. Skidspåren är nog på sina håll ett minne blått och jag har cyklat och sprungit på bar asfalt. Det riktigt spritter av vårkänslor i mig, sådär som det alltid gör den här tiden. Samtidigt så vet en att it ain´t over till it´s over, så att säga. Jag såg någon rubrik igår om att det skulle komma mer snö, riktigt när och var hann jag inte uppfatta, men om det blir så hoppas jag att det kommer så pass mycket att jag hinner få till några fler skidpass innan vi stänger den här vintern.

Kommentarer