Måndagslistan

Då var det måndag igen och en helt ny vecka står för dörren! För första gången på länge startar jag upp på hemmaplan men drar iväg på jobb i några dagar också senare.

1. Vad ser du fram emot den här veckan?

Att få komma igång med någon sorts tränings- och livsrutin igen. Det har varit så mycket resor, både i jobbet och privat, den senaste tiden att jag på riktigt saknat sådant som att ta en jogg på hemmaplan efter en arbetsdag. Att få snöra på sig löparskorna och sticka ut på mina vanliga rundor igen. Att få andas och rensa huvudet. Jag älskar´t!

2. Vad ska du äta i veckan?

Så långt har jag faktiskt inte tänkt. Jag brukar handla på söndagar men igår behövdes inte det för att göra middag, vilket fått till följd att jag inte tänkt något kring veckans mat heller. Jag är bara hemma idag och i morgon så vi får se helt enkelt. Till frukost idag får jag i alla fall rysk yoghurt med bär och müsli, kokt ägg och kaffe. Lunchlådan är också vegetarisk, med halloumi, grönkål och morotsstrips.

3. Vad bär du med dig för bra minne från förra veckan?

Gårdagens längdskidåkning i Spikbodarna ligger nära till hands. Frisk luft och ren energi rakt in på kontot. Jag har längtat vårvinter och den här helgen har verkligen bjudit på sådant magiskt väder med solsken och temperaturer runt nollan.

4. Vad vill du försöka göra mer av i veckan?

Springa! Tro det eller ej men det är faktiskt flera veckor sedan sist. Jag längtar verkligen ut på en tur i löparskor och det blir högst troligt en runda i kväll eller i morgon kväll.

5. Vilket ord ska du hålla hårt i hela veckan?

MORGONPIGG! Jag har varit rätt trött i vinter och när jag kollar bloggen bakåt inser jag att det var samma sak förra året. De senaste veckorna har dock min energi återvänt i takt med de ljusa morgnarna och äntligen vaknar jag igen innan klockan ringer och känner mig mer eller mindre utvilad.

Kommentarer