Rutiner, en annan viktig pusselbit

Jomen jag skrev ju igår om det här med att ofta-ledigt är så himla bra för mig och mitt mående. En annan grej som också blev helt solklar igår, fast rätt långt senare, var det här med vissa rutiner. Närmare bestämt mina mat-, motion- och-sovrutiner.

Jag hade gått runt hela dagen och mått lite konstigt. Jag var inte hungrig, hade ingen matlust men var ändå lite småsugen. Jag var inte sugen på kaffe (!!!!!). Ni som känner mig fattar hur märkligt just det var. Jag hade dessutom ett lite lätt tryck över bröstet, sådär som när en är stressad eller uppe i varv, utan att förstå varför jag var i sådant spinn liksom. Jag har i princip alltid mycket att göra på jobbet men det här var inte en dag som innehöll något extra, utan snarare en rätt normal och vanlig dag.

Hur som helst så packade jag ihop och begav mig hemåt i hyfsad tid. Jag hade haft två stillasittande dagar innan, tisdag och onsdag då jag var på jobbresa, så jag ville ändå testa lite lätt träning på kvällen trots att jag kände mig så konstig. Och vet du, när jag väl tassade i väg i mina sommarlöparskor, premiär by the way, så insåg jag plötsligt varför jag hade mått så konstigt. De två dagarna på resa blev helt knas med mina tider och rutiner! Mitt liv i övrig är så föränderligt att vissa rutiner är fundamentet för att klara att leva i ett visst kaos. När fundamentet kraschar så faller också jag på ett sätt. Jag har konstaterat det flera gånger förut men nu fick jag det återigen svart på vitt. Allt som behövdes var att få in en joggingrunda efter jobbet så kickade hungern in som vanligt och jag fick ner middag och somnade sedan precis som jag skulle.

Var gick det snett då? Reser gör jag ju varje vecka. Jo, den här gången åkte jag delar med sträckan på tåg och där satt jag de tider jag vanligen äter middag. Maten på tåg är enligt mitt tycke lite sisådär så det blev mer av småätande än varm, stadig mat som jag är van vid. Med förseningar också så åt jag inte riktigt middag på två dygn. Resorna var på kvällen så jag kom inte i säng förrän mitt i natten och allt som jag annars håller hårt på liksom kom i obalans. Och så även hela jag tydligen men som vanligt var en joggingtur lösningen! Älsk på det liksom.

"Sommarlöparskor" från inov8 // väst adidas // jacka craft sportswear // pannband karitraa // tights asics

Kommentarer