Sommarlistan 2017

När livet känns lite tungt och vardagen plötsligt nattsvart så känns sommaren extra långt bort och på sitt sätt lite oviktig. Livet är här och nu. Men ur alla tunga stunder så måste glädjen någonstans vinna. Att lyfta blicken och titta framåt mot något roligt kan ibland vara den bästa medicinen för att härda ut här och nu. Därför känns sommarlistan från uppochhoppa som ett bra sätt att tänka på något skoj idag.

SOMMARLISTAN 2017


Vart vill du resa?

Jag vill till Högbo utanför Gävle och cykla stig, det är så fina mtb-banor där. Jag vill till Stockholm och bara vara. Också cykla fast på ett annat sätt. Gärna på en gammal damcykel genom den ljumma natten, som är så mycket mörkare än en sommarnatt här hemma i Jämtland. En natt som känns som utomlands fast ändå inte. Jag vill åka till mamma och pappa, springa morgonjoggar förbi Småsved även om det kommer att vara tomt då det blir första sommaren utan hästarna i hagen där.

Vart kommer du resa?

Med största säkerhet till alla ställen ovan men också andra. Jag åker dit vinden bär mig som det så fint brukar heta. Jag är hemmakär och har inget särskilt stort resbehov. När en jobbar som jag så blir hemma inte vardag utan fest. För mig är det lyxigt att få vara hemma och nu väntar en andra sommar här i huset på Södergård, mitt bästa sommarställe.

I Stockholm på upptäcktscykling runt om i staden

Vad vill du ha på dig?

Bikini! (och en trikåklänning att dra över när jag ska lämna stolen på altanen).

Vad vill du träna?

Springa och cykla förstås! Som jag längtar efter att få dra igång med min "sommarslinga". En runda på 5 kilometer från huset och upp i skogen på stigar och grusvägar.

Sommarlöpning i strålande sol och i minimalt med kläder

Hur vill du känna dig?

Glad, stark och energifylld.

Hur mycket är du ledig?

Jag är ledig ungefär två veckor i sträck och sedan "oftaledig" med nån strövecka, långhelger och lediga eftermiddagar beroende på vädret.

Vad skiljer sommaren 2017 från andra somrar?

Att det kommer att bli den bästa sommaren någonsin?! ;-)

Med vem vill du spendera mycket tid?

Med alla jag tycker om.

Vad ska du köpa?

Jag kommer att köpa ofantliga mängder av det somriga jag ska äta (se nästa rubrik) och en ny cykelhjälm, eftersom min gamla tävlingshjälm lite olyckligt blev kvar i Mora efter målgången på Cykelvasan och sedan inte gick att hitta.

Vad ska du äta?

Jordgubbar från Rödön ("Jämtgubbar"). Jag äter alltid massor av jordgubbar på sommaren, varje dag!

Vad hoppas du på?

Sol och värme. Kajakpaddling på en spegelblank Storsjö. Fysisk toppform, inte så tillvida att jag ska vara mitt snabbaste jag men däremot så grundtränad och i god grundfysik att jag ska orka långa dagsäventyr på cykel och löparskor. Gärna på fjället. Gärna någon tävling där det snarare handlar om att klara av än att göra en viss tid. Jag vill prestera men på nya sätt. Jag vill utmana mig själv och känna mig stark i kroppen.

Fikapaus på fjällcykling över till Norge

Har sommaren 2017 ett sammanfattande ord?

Världsklass

Vad ser du mest fram emot?

Att det kommer att bli min bästa sommar någonsin!

Kommentarer