När regnet står som spö i backen

... då är det lätt att börja leta undanflykter för att hoppa över motionen! Är jag inte lite väl trött idag? Kanske har jag en förkylning på gång i kroppen? Eller gör det inte lite ont någonstans ändå? Om jag känner efter sådär riktigt ordentligt...?!

Så kändes det igår. Jag kom hem från jobbet lite senare än vanligt, klockan hade passerat 19. Men hur än jag vred och vände på det så hittade jag ingen ursäkt som var sann och dessutom vet jag att regn är härligt springväder - det känns bara tungsamt innan! Och vilket pass det blev sedan. Jag skarvade på en extra kilometer innan min skogsrunda, vilket gjorde susen. Jag var genomvarm när uppförslutningarna började och vips kunde jag hålla ett helt annat tempo än annars. Jag vet inte om det var regnet som gjorde att jag ville hem snabbt eller om det är de två dagarna på resa utan någon motion som gjort det, men så härligt att vara pigg i benen.

Plaskvåt från topp till tå!
Tur att det finns keps i varje fall, så en slipper regn i ögonen

Kommentarer