Utomhushelg!

Det känns som om det är dags för en lista igen. Varför inte några godbitar från helgen?!

Den här helgen har jag:

  • fått till min träning riktigt bra. Det är jag nöjd över. Under veckorna är det inte lika lätt så jag vill gärna röra på mig fredag, lördag och söndag - vilket jag lyckades med. Det blidde löpning (med prehabövningar efteråt), cykel och så löpning igen. 
  • varit utomhus massor. Mest hela tiden. 
  • varit på fikadejt med min kille. Det var förvisso inomhus, men utanför hemmet så ändå "ute". 
  • haft lillasyster med kiddosar på besök. Vi grillade utelunch; korv och baconlindan halloumi.
  • varit på Sörvalla och köpt mer uteblommor (som systeryster planterade medan jag gjorde en blåbärspaj).  
  • krattat och kört bort löv i massor. Jag tycker inte att man måste kratta bort allt löv, men de delar av vår gård som är vid vår "miniskog" är täckt av ett tjockt lager och det tar jag bort. På resten av gården ordnar sig det där med löven när det är dags för första gräsklippet. 
  • suttit ute och druckit eftermiddagskaffe.
  • sett några avsnitt av Rebecka Martinsson på tv4play. Fast då var jag inte utomhus utan då var det kväll och jag låg inne i soffan alltså. Snart väntar ännu ett, jag ska bara duscha och hoppa i "myskostymen" först, medan L gör hamburgare till middag!

Kaffe ur termos med blåbärspaj till - härligt utomhusfika!
Saker vi som bor på landet gör: tar ut crossen på en tur på vår gigantiska gräsmatta!
En kaffepaus i lövkrattningen!

Kommentarer