Ta cykeln till festen!

Cykelpendling till årets midsommarfirande!

Det finns många sätt att få in daglig motion och rörelse i sitt liv. Ett sätt, som är både tidseffektivt och miljövänligt, är förstås att välja cykeln framför bilen för att transportera sig. Tid för resan går åt oavsett vad en väljer, även om det såklart tar längre tid att cykla. Vi har ungefär 5,5 mil hemifrån oss och till Brånan, där mina föräldrar bor, om vi väljer den närmaste vägen. L cyklar ofta när vi ska dit men till midsommarhelgen gjorde vi det båda två tillsammans. Med bil tar det runt 45 minuter dit och vi cyklade på ungefär 2 timmar, men så var vi också färdigtränade och klara för midsommarfirande mycket snabbare än om vi skulle ha tränat hemma först och sedan kört bil till byn. 

Det luriga var packningen. Samtidigt som en behöver få med sig saker så vill en såklart hålla nere på vikten. Vi packade i våra Craft Commute Pack´s, som är perfekta (synliga) i trafiken med sina neoniga regnöverdrag. De rymmer 35 liter så en får med sig en hel del. Jag valde en lång trikåklänning för att både känna mig lite midsommarfestlig men ändå så pass vardags att jag skulle kunna ha den flera dagar utan att känna mig uppklädd. En liten påse med rena underkläder, en sweatshirt att ha när det blev kallt, linsetui och glasögon, laddkablar, skor, löparskor och ett par löparshorts gick också ner. Dessutom slängde jag ner en bikini ifall att det skulle bli ett midsommardopp (det blev det inte)!

Kommentarer