Hoppar över Cykelvasan

Korta cykelpass i solsken har varit min melodi den senaste tiden!

Två gånger har jag kört Cykelvasan Öppet spår. Första gången anmäld långt i förväg, tränade målmedvetet (om än betydligt mindre än jag tänkt men ändå med en tanke vid varje pass) och supertaggad på start. Förra året anmälde jag mig till loppet bara ett par veckor innan men hade ändå mentalt varit inställd på att jag skulle köra, även om jag inte tränat specifikt för det. Jag tyckte ändå att jag var i hyfsad cykelform och hade kört i vart fall ett par långpass. Det gick rätt bra ändå båda gångerna och framförallt förra året hade jag en fin känsla nästan hela vägen igenom.

I år... nja, visst har jag haft det i bakhuvudet hela tiden att loppet ska köras men suget har inte riktigt infunnit sig. Varken efter själva tävlingen eller efter att cykla långt på träning. Visst har jag trampat på hela sommaren men oftast kortare pass på mellan 45-90 minuter. Jag har inte anmält mig och häromkvällen förankrade jag beslutet att avstå där hemma. Sambon hade inte heller något sug efter att köra i år så då blev det lätt - jag hoppar över! Det kommer fler år och fler Cykelvasor.

Solskenscyklist javisst! Bland ogräs och pelargoner hemma.

LÄS GÄRNA: 

Kommentarer