Blir det min första cykliga höst? (om att köpa sig motivation...)

Löjligt glad på första turen i min nya höstjacka!

Jag tror banne mig att det här kan bli min första cykliga höst och jag är så himla glad för det. Nu är luften frisk och naturen fullständigt sprakar i färg. När solen skiner blir det som ett guldigt skimmer över grusvägarna här i trakten och jag trampar fram i mitt alldeles egna tempo och bara njuter över att vara utomhus. Jag har cyklat MTB mer eller mindre regelbundet sedan 2014, men oftast med ett uppehåll på hösten då motivationen gått ner, särskilt de två senaste åren då jag kört Cykelvasan i augusti och sedan varit ganska mätt på att hojja. I år stod jag över loppet och trampade nästan ingenting alls i augusti och september, vilket gjort suget desto större nu. Därför tänker jag att oktober ska få bli en riktigt cyklig månad. 

Eftersom jag inte cyklat på den här årstiden så kände jag att det fanns ett litet glapp i min cykelgarderob. Eller ja, det är möjligt att jag eventuellt, kanske, en aning hjälpte till att skapa det glappet för att få köpa mig en ursnygg cykeljacka. En kan ju egentligen givetvis cykla i löparjackor också, men strunt i det nu. En kan faktiskt köpa sig motivation, ifall du nu inte redan visste det. Jag hämtade ut godingen i fredags kväll när jag kom från jobbet och vad tror du jag var helpepp på direkt efter frukost på lördagen? Cykel såklart!

Kommentarer