Förra veckans träning


Jag tänkte inför förra veckan att det skulle kunna bli tufft att få plats med träningen utan att behöva tumma på annat. Häftigt nog så blev det, som så ofta för mig, att när det är ett körigt schema i övrigt så är det ändå lätt att utnyttja de små luckor som öppnar sig. Att jag dessutom fick en avbokning på en av mina planerade resor underlättade förstås också. Så trots dagar i Stockholm, Umeå och Åre så fick jag in min motion på ett bra sätt. Som alltid numera så lever jag efter devisen att att allt är bättre än ingenting och det gör att jag inte har någon press på mig själv att träningen måste uppgå till en viss mängd eller på en viss intensitetsnivå, och det gör att jag de allra allra flesta dagar är motiverad och faktiskt längtar efter min egen stund, min egentid. Visst är det nära att jag bangar i bland, som på tisdagen då jag varit på resa i två dagar, temperaturen hade krupit ner mot minus femton och klockan hade blivit senare än tänkt på grund av förseningar på flyget. Men när jag ändå kommer ut så bara förstärker det min motivation och träningsglädje! 

Förra veckans träning

Mån: VILA 
Tis: Löpning 5.88km, 38:03min, 6:28min/km
Ons: Lunchcykel MTB 42min
Tors: Löpning 5.01km, 32:19min, 6:27min/km
Fre: Löpbandsintervaller 5min uppjogg, 3x30s (30s vila), 3x60s (30s vila), 3x2min (60s vila) + tyngre benstyrka
Lör: VILA 
Sön:  Löpning 12.31km, 1:20:56, 6:34min/km


Kommentarer

Populära inlägg