Min ytliga lista

Sofy skrev en kulig lista häromdagen, nämligen En Ytlig Lista, med uppmaningen att låna listan och göra en egen. Det har anammats av flera andra bloggare och för en gångs skull tänkte jag inte vara sämre. Nä, dags att blanda upp de svettiga inläggen med lite flärd ;)


Jag har ju ändå jobbat med just det i några år, även om det var ett tag sen nu...

Favorithudkräm/bodylotion: Biotherm lait Corporel, en klassiker
Duschgel: Jag växlar mellan Decleors Alguarome (eller hur det nu stavas) och Aquathermale från Biotherm. Funkar lika bra på hon eller han.
Deodorant: Förlåt Eva (min förra chef) men jag hittar ingen som funkar lika bra på mig som budgetalternativet Nivea Dry comfort 48h
Ansiktsrengöring: Facial Cleanser från MD - helt ohotad!!!!
Serum: Moisture defense antioxidant lotion, också MD såklart! Grymt bra för torrisar. Lite otäckt första gångerna bara, men mumma sen :)
Parfym: Det heter inte parfym, det heter doft (om man nu menar själva samlingsnamnet). Sen delas det in i eau de toilette, eau de parfum osv. Ja, jag vet att jag är skadad, men det sitter liksom i... sorry. Jag är ingen stor användande av tilläggslukt på mig, trots en rätt gedigen hylla där hemma. Nån gång då och då använder jag Flowerbomb från Viktor&Rolf
Nagellack: Ujujuj, sånna använder jag desto mer. I sommar har favoriten helt klart varit Essies koralliga Cute as a button nr 73. Ett annat jag gillar är Chanels Orange Fizz nr 307. Såhär på hösten rekommenderar jag budgetvarianten Mavala i färgen Montevideo nr 189.
Mascara: Gick över till Kanebo 38 graders för ett par år sen och har blivit kvar...
Ögonskugga: Näe, ni, det är ytterst sällan. Har dock även här kanske hur många som helst sen mitt tidigare liv (mest Dior). I bussbranschen är jag lite mer försiktigt med sånt till vardags, haha.
Foundation: På sommaren ingen alls. På höst, vinter och vår växlar jag mellan Helena Rubinsteins Spectacular (flytande) och Bare Minerals (mineral) för att dölja det blå under ögonen som lyser igenom min bleka hud...
Rouge: Används numera endast till fest! Bare Minerals i tonen Laughter eller Lancome.
Solpuder: Använder ett från Dior sommartid.
Läppglans: Använder mest ett ofärgat balm från Biotherm (Beurre de levres). Jag har alltid varit en torris och detta funkar bäst på mig. Andra glanser gör mig lätt torrare. Har dock flera från Dior, Chanel och Lancome som jag använder vid speciella tillfällen.
Läppstift: Näe, nån måtta får det vara... ;)
Schampoo: Sebastian HYDRE (den turkosa serien). Har balsam också i samma.
Hårstylingprodukt: Som ni säkert har sett så stylar jag inte håret så ofta... Jag lever i min lilla-My-knut och använder ingen produkt för det.
Hårstylingredskap: Det får väl bli plattången då?! Den använder jag ändå hyffsat regelbundet i de perioder jag har lugg.


Övriga bekännelser: Jag lägger minimalt med tid på mitt utseende på vardagarna. Min förra chef skulle skämmas om hon visste... Jag sover i min hårknut och justerar bara det hår som trillat ner genom att stoppa i fler hårnålar på morgonen. Många gånger tar jag inte ens nytt mineralpuder i borsten utan liksom gnuggar ut det som redan finns där i på fejset. Åsså mascara. Det tar på sin höjd två minuter. Däremot har jag en lite mer tidskrävande glammig ritual som jag gör på söndagkvällar om det finns tid. Då lackar jag nämligen naglarna. Då måste jag sitta stilla i lugn och ro och passar på att reflektera över veckan som varit och veckan som kommer. Ni vet lite lösa planer för jobb, mat och träning. En stund som gör mycket för att förebygga stress i vardagen för mig och som jag därför helst inte hoppar över. Får jag bestämma så är jag helst hemma själv under tiden och får filosofera lite för mig själv. Egentid ni vet.

Kommentarer

Petra sa…
så himla kul att läsa!